Wednesday, May 11, 2011

Ahad yang Panas





Sekarang musim panas. Iyad sudah mula demam. malam tadi ibu tidak dapat tidur kerana Iyad meragam. Suhu badannya naik mendadak. Puaslah ibu tuam dengan air sejuk dan beri ubat. Pagi ini, ibu pening kerana tidak cukup tidur.
********


Cerita hari Ahad.
Hari ahad minggu lepas kami menghadiri kenduri kahwin sepupu babah. Fazly. Turut bersama kawan ibu dari Singapura, Jenn. Cuaca begitu panas. Ibu terpaksa meninggalkan anak-anak ibu dengan babah yang sibuk membantu apa yang patut. Ibu perlu menghantar Jenn ke Berjaya Times Square kerana Jenn akan balik ke Singapura hari itu.

Ibu berjanji dengan anak-anak ibu, yang ibu akan bawa mereka ke Taman tasik Perdana selepas pulang dari kenduri itu. Mereka mengangguk.

Sesudah menghantar Jenn, dan tidak dapat menemani beliau menunggu bas yang akan tiba jam 3.30 petang....ibu terus bergegas kembali ke kenduri. Duduk sekejap dan terus ke Taman tasik Perdana.

Cuaca memang panas.



Dan ibu layankan sahaja anak-anak ibu di sana. Naik Syatel sampai dua kali.

***********

Sebaiknya, untuk menghiburkan anak-anak di hujung minggu yang panas, kita boleh sahaja membawa mereka ke taman permainan yang berada di dalam bangunan pusat membeli belah. Contohnya di Giant Kota Damansara, Berjaya Time Square, One Utama dan sebagainya. Cuaca yang panas bawa penyakit yang pelbagai.

No comments:

Post a Comment