Wednesday, May 29, 2013

Kuda, Saya Rindu Kamu!

Sudah dua kali pagi saya berasa pelik. Kuda saya tiada di tempat yang selalu saya lihat. Saya tidak tahu bagaimana caranya saya mahu beritahu ibu.

Oh, lupa, ibu juga sedang merajuk kerana malam tadi saya sebut BABAH dan bukan ibu. Hihihi...maaf ibu, sudah takdirnya begitu pemerolehan lisan saya.

Oh kuda, di manakah dikau? Saya rindu mahu menunggang kamu seperti dulu. Cepatlah pulang, kuda. Saya sunyi sepagi-pagi saya membuka mata dan kamu tiada.

Kuda, tidakkah kamu merindui saya. Kamu tentu tidur sampai tengah hari di sana kerana lazimnya setiap pagi sayalah yang akan mengejutkan kamu. Saya panggil kamu, tepuk-tepuk pipi kamu, tarik rambut kamu dan akhirnya naik ke atas badan kamu.

Kamu tidak pernah marah malah selalu melayan segala karenah saya.

Saya rindu kamu, kuda.

*Kasihan Umar, sepagi-pagi bangun dari tidur terus cari abang-abangnya yang sedang bercuti di kampung. Gambar menunjukkan aktiviti Umar setiap pagi jika abangnya ada.

 


No comments:

Post a Comment