Wednesday, March 23, 2011

Selamat Hari Jadi Babah!



Sabtu dan Ahad yang lalu kami ke Port Dickson. Pertemuan babah dan rakan-rakannya. Kami ikut serta (sebetulnya trip untuk anak-anak sempena cuti sekolah).Perjalanan selesa, cuma hujan renyai-renyai agak merisaukan ibu yang sibuk memikirkan, "jika hujan, apa yang anak-anak ibu boleh lakukan di sana?"

Setibanya di sana, kami bersama 3 keluarga yang lain menginap di Hitel Blue Lagoon (Apartment). Anak-anak terus masuk kolam renang, bapa-bapa pula buat persediaan untuk memancing di laut dan ibu-ibu menyediakan makanan (kami masak sendiri : mee/soto, sup,) serta makanan ringan yang lain.

Ibu tidak begitu sihat sebetulnya. Juga memikirkan mesyuarat yang bakal ibu hadiri di Seremban pagi Ahad. Jadi, biarkan sahaja anak-anak mandi sampai lebam.

Sebetulnya, ibu sudah buat persediaan untuk ulang tahun kelahiran babah. Ibu akan pergi mesyuarat di Seremban dan terus mengambil kek istimewa yang telah ibu tempah sebelumnya dengan kawan ibu, Onepiecebakery. Ibu akan pulang semula ke PD dan buat kejutan buat babah.

Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. Anak-anak gembira dengan trip kali ini walaupun hujan menemani dan kami juga gembira kerana cuti seminggu yang ibu fikirkan tidak ke mana-mana, akhirnya terisi dengan trip ini.

Terima kasih, babah. Selamat menyambut ulang tahun kelahiran.

"Yang, selamat menyambut ulang tahun kelahiran. Semoga menjadi kekasih paling baik hati untuk saya dan anak-anak (sahaja). Juga semoga dimurahkan rezeki, disihatkan tubuh badan dan diberkati serta di rahmati selalu (untuk saya dan anak-anak sahaja)...hihihi...." --> Ucapan ibu kepada babah di FB babah.

No comments:

Post a Comment