Friday, April 3, 2009

Kisah Taska


Baju sekolah baru Hakim


Tinggal kenangan...kertas peperiksaan Hakim di sekolah lama.

Banyak perkara berlaku berkenaan dengan persekolahan Hakim dan Irfan. Hal ini membuat jadual saya agak berkecamuk. Pening dan bengang.

Hari ini hari ke dua Hakim bersekolah di sekolah baharu, Tadika Adna. Harap semuanya ok. Semalam saya bercuti, uruskan hal perpindahan itu. Mendaftar di sekolah baharu dan memberhentikan persekolahan lama Hakim kerana sebab-sebab yang kami sendiri tidak sangka ia berlaku.

Sebelum ini Hakim bersekolah berhampiran rumah kami. Segalanya baik selama 2 tahun lebih Hakim dan Irfan berada di situ. Cuma ada beberapa perkara yang kami tidak berpuas hati tetapi masih boleh diampunkan. Tetapi hal yang baru berlaku ini benar-benar menyakitkan hati.

Kami dikatakan belum membayar yuran tadika dan taska Hakim dan Irfan untuk bulan Mac. Memang kami lewah tentang resit sehingga tidak dapat membuktikan yang memang kami dah bayar sejak awal bulan MAc lagi dan begitulah biasa-biasanya sejak dua tahun lebih yang lalu. Tidak pernah tangguh atau lewat membayar.

Mungkin ini takdir. Walaupun hal 'kehilangan' yuran itu tidak dapat diselesaikan, ia tetap menghantui kami. Cara cikgu taska sms juga menjadikan kami seolah-olah yang bersalah.

Mungkin juga hal ini mahu dijadikan sebab yang kukuh untuk kami memindahkan Hakim dan Irfan selain hal-hal kebersihan taska dan pengurusan yang kucar-kacir.

Harapnya Hakim dan Irfan gembira jumpa kawan baru dan cikgu baru.
Selamat tinggal taska lama.

1 comment: