Monday, January 18, 2010

Geledah Taman


Irfan berlari sambil menggayakan dirinya seperti burung, manakala Hakim sedang mengira blok bata tempat pejalan kaki. Layankan sahaja.



Makan aiskrim



"Ibu nak?" tanya Hakim. Sambungnya lagi, "eh, ibu tak boleh makan sejuk, ibu demam." - ye la tu, pandai.



Hai ibu...hai babah



Naik helikopter besi


Sabtu lalu, babah kerja. Sebetulnya ada projek menghijaukan bumi syarikat tempat babah bekerja. Ibu juga ada kerja. Ada program yang betul-betul rugi jika dilepaskan. Namun, ibu memikirkan hal Hakim dan Irfan yang kurang aktiviti rekreasinya. Babah kata, jika anak-anak sudah besar sedikit, bolehlah di bawa sekali, kerana tempat yang babah mahu pergi itu merupakan kawasan hutan.

Jadinya, Sabtu lalu ibu bawa Hakim dan Irfan ke Taman tasik Perdana. Konon mahu membuat 'outdoor shooting'. Tapi cuaca panas sangat. Kulit muka Irfan sudah 'terbakar'. Begitu juga Hakim. Namun, mereka tidak menunjukkan rasa mahu balik. Ibu sudah belengas. Layankan sahaja mereka lari ke sana sini.

"Seronok tak naik syatel?" tanya ibu kepada Hakim.
"Seronok sangat," jawab mereka berdua.

Kami menaiki syatel yang disediakan di taman tersebut. RM0.50 untuk dewasa sekali naik. Manakala untuk kanak-kanak hanya RM0.20.

Kami mengelilingi Taman Atsik Perdana sehingga keluar melalui Muzium Kesenian Islam, Masjid Negara dan melalui lebih kurang 200 meter laluan besar. Agak bahaya bagi anak-anak ibu yang berdiri di atas kerusi.

Balik dari taman, mereka tertidur di dalam kereta. Hujan di pertengahan jalan lebih melenakan mereka.

"Hello, babah di mana?"
"Ada di dalam kereta, belum naik rumah lagi sebab tertidur dalam kereta," jawab babah yang juga sudah tiba di rumah.

Like father like sons kan?

More pictures at FLICKR

No comments:

Post a Comment